The month after

Maandagochtend 22 mei, ik mocht alles weer eten en hoef ook niet te trainen de komende week. Dat is een hele rare gewaarwording  als je 6 maanden lang in een heel strak regime hebt geleefd. Marielle vertelde mij al dat het waarschijnlijk heel raar zou worden als je wakker wordt die dag erna en niks hoeft en alles mag. Ik dacht dat het me allemaal wel prima af zou gaan: ” gewoon even heerlijk alles eten waar ik zin in heb en lekkere wijntjes drinken, dat doe ik een week of 2 en dan ga ik weer een normaal eten en trainen….”

Viel me dat even flink tegen, we zijn nu ruim een maand verder en als ik 21 juni niet als “back to normal date” had gesteld dan zat ik waarschijnlijk nog elke dag te borrelen met tapas, patat of pizza en bakken chocolade. Daarnaast maar half trainen, alsof ik nooit eerder een gewicht heb vastgehouden, want  mijn lichaam is moe en doet pijn. En dan die moodswings, …. ik dacht dat ik dat wel had gehad tijdens het traject maar blijkbaar gaan ze vol overgave zodra je lichaam weer gaat normaliseren met meer voedingsstoffen en minder trainen.

Al met al heel interessant om bij mezelf te  ontdekken hoe snel en makkelijk ik in een oud patroon terugval nu mijn bikinidoel was behaald.  Zonder doel is er voor mij blijkbaar weinig reden om structuur in eten en bewegen aan te houden, want ik kan immers ieder moment de draad weer oppakken ….., hmmmm wie hou ik voor de gek?

Dus er zat niets anders op dan mezelf toe te spreken en mede door eindeloze support en aansporingen van Marielle, ben ik sinds vorige week weer rustig begonnen met een trainschema, gematigder en gezond eten en structuur. Gewoon weer even ‘normaal’ doen. Want de combinatie van werk, deelgezin, sport, ontspanning en het uitwerken van nieuwe ideeën blijft voor mij een uitdaging.

Ik vind het lastig te ervaren dat ik heel wat kracht ben verloren na mijn wedstrijd. Maar mijn lichaam had even wat rust nodig. Nu ga ik het trainen weer langzaam opbouwen. Ik wil weer 3-4 keer in de week gaan trainen. Trainen om weer fit en sterker te worden. Ik vind ik het moeilijk om realistisch om te gaan met de vetjes die langzaam maar zeker weer een beetje op mijn spieren  gaan zitten. Je kunt best een vertekenend lichaamsbeeld krijgen na zo’n flinke transformatie. Maar ik ben mij ervan bewust en het was ook nooit mijn doel om zo’n laag vet% aan te houden na de wedstrijd.

Maar wat ik wel geleerd heb afgelopen half jaar is gewoon doen wat je moet doen, geen excuses, je voelt je altijd beter daarna. Ik heb het afgelopen half jaar onwijs veel geleerd over mezelf. Ups en downs, maar wat ben ik daar blij mee! Ik sta sterker in mijn schoenen dan ooit.

Dus sinds vorige week schop ik mezelf naar de sportschool (en anders doet Marielle dat wel ?), op woensdagavond, direct uit werk 1 uurtje knallen en daarna lekker gezond eten, zonder wijn! Op maandag en vrijdag train ik met Marielle en in het weekend doe ik straks met de nieuwe transformatiegroep mee, waarvoor ik 1 keer in de  maand een stukje mental power en zelfbewustwording ga geven.

Kortom, ik ben gelukkig weer lekker on track met de geoorloofde ontspanning, zoals een avondje stappen met teveel wodka en tafeldans 😉 (dat kan prima) Maar ook de moeilijke momenten krijgen aandacht want geen groei zonder pijn!

Mijn doel is om nu weer de goede balans te gaan creëren  tussen trainen, ontspannen, gezond eten maar ook lekker genieten. Ik heb er zin in!

Tot gauw groetjes Floor